opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

82 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Manon, która nie istnieje

Premiera „Manon Lescaut” Pucciniego w Operze Narodowej przyniosła szereg niesprawiedliwych ocen, co do inscenizacji. Jest dużo lepiej niż pisano i mówiono np. w II Programie Polskiego Radia, bo koncepcja Mariusza Trelińskiego, by uczynić z głównej bohaterki tego operowego romansu postać nie istniejącą, jedynie wyobrażoną lub wyśnioną, jest logiczna, spójna i konsekwentnie przeprowadzona od początku do końca. W sumie głównym bohaterem tego całkiem współczesnego spektaklu staje się więc Kawaler des Grieux, w nim koncentrują się lęki ponowoczesnego społeczeństwa, osamotnienie i bezbronność wobec brutalnej rzeczywistości.

Amanda Ehalaz 247-6

Student, czy też młody urzędnik czekający na swoje szczęście na dworcu, przez który przewijają się tłumy obojętnych, zagonionych ludzi, anonimowych, co podkreślają ciemne okulary stanowiące rodzaj masek, to postać która pasowałaby także do becketowskiego „Czekając na Godota”, a nawet do „Procesu” Kafki. Choć nikt go bezpośrednio nie atakuje jego życie pozbawione jest nadziei, sensu, nie mówiąc już o miłości. Koncepcję tę znakomicie podkreśla ciemna, opresyjna scenografia Borisa Kudlicki - za szybami dworca przesuwają się nocne obrazy obcego, odległego, choć wielkiego miasta, zaś przytłaczającym akcentem akustycznym, rodzajem „dźwiękowej kurtyny” oddzielającej od siebie poszczególne akty, jest wzmocniony hałas, stukot kół wagonów przejeżdżających przez uśpione miasto. Zaiste wrażenie wywołane przez użycie tego „dźingla” jest przytłaczające, nawet wstrząsające, bo absolutnie nie przystające do barwnej, a miejscami ekstatycznej, postromantycznej muzyki Pucciniego.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART