GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Eugeniusz Oniegin” ponownie na bytomskiej scenie
Strona 2 z 2
W partii tytułowej wystąpił Stanisław Kuflyuk, młody, coraz częściej zapraszany przez teatry operowe, ukraiński baryton, laureat Grand Prix oraz I nagrody ostatniego Konkursu Wokalnego im. Adama Didura. Wokalnie stanowił mocny punkt spektaklu, jego nośny i szlachetny w brzmieniu głos musi się podobać. Aktorsko chłodny, choć uprzejmy i elegancki w I akcie, znudzony i prowokacyjny w II, gwałtownie i gorąco uczuciowy w ostatnim – dobrze sobie radził w ukazywaniu tych stanów, choć wydawało się, że scenicznie nie jest jeszcze całkowicie swobodny i pewny operowania tak różnymi emocjami.
Tatiana w interpretacji Joanny Kściuczyk-Jędrusik, początkowo smutna, płochliwa, marzycielska, w finale staje się zdecydowaną, choć nie ukrywającą swych uczuć. Bardzo emocjonalne aktorstwo i piękny, pewny na całej szerokości skali głos artystki w pełni oddały cały bogaty świat wewnętrzny tej postaci opery. Autentyczną kreację wokalną stworzył natomiast Bogdan Kurowski jako książę Gremin. Dostojny, ujmujący szczerością, bardzo wyrazisty, doskonale prowadził swój piękny głos, dobrze wiedząc co to jest śpiew bel canto. Z prawdziwą satysfakcją słuchało się też Juliusza Ursyna-Niemcewicza w niewielkiej partii Triqueta. Jego liryczny głos brzmiał swobodnie i pewnie, a charakterystyczną postać artysta odtworzył bez zbędnego przerysowania. W pozostałych partiach wystąpili Maciej Komandera (Leński), Renata Dobosz (Olga), Iwona Noszczyk (Łarina), Magdalena Spytek (Filipiewna). Należy sądzić, iż wznowiona inscenizacja na długo pozostanie w repertuarze Opery Ślaskiej. Jacek Chodorowski |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |