GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Otello“ we Wrocławiu
Strona 2 z 3
Warto zwrócić uwagę na jeszcze dwoje wykonawców. Demoniczną, wręcz z piekła rodem postać, stworzył znakomity baryton włoski Vittorio Vitelli. Jemu też przypadło symboliczne zwieńczenie spektaklu - wysoko uniesione ręce ściągają jakby „grom z nieba“. Pełną wdzięku i wewnętrznego spokoju postać służącej Emilii zaprezentowała natomiast mezzosopranistka Iryna Zhytynska.
Interesujące było też scenograficzne ujęcie Verdiowskiego dramatu, będące również dziełem Michała Znanieckiego. Wszystko rozgrywa się w dosyć ciasnej przestrzeni, na celowo zwężonej scenie. Bohaterowie wyłaniają się z przesadnie wąskich drzwi albo wychodzą po niewidocznych schodach spod sceny. Ściany mają jednolity, dosyć nieprzyjazny w swym charakterze deseń, a w finale opery zdają się przygniatać głównych aktorów tragedii.
Można dyskutować, czy reżyser nie był zbyt niekonsekwentny w doborze kostiumów do przedstawienia, bo pochodzą one z kilku epok historycznych, ale z pewnością słusznie umieścił akcję opery jakby wewnątrz koszar wojskowych, gdzie panują dosyć brutalne stosunki między oficerami a żołnierzami. Przygnębiająca atmosfera tego miejsca uzasadnia w konsekwencji całkiem irracjonalne reakcje Otella.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |