GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Katia" bliska doskonałości
Strona 4 z 5 Również wykonawcy ról drugoplanowych i pojawiający się w scenach zbiorowych chórzyści wypełniali bardzo konsekwentnie przemyślaną koncepcję reżyserską opracowaną w najdrobniejszych szczegółach i z niemal baletowo-pantomimiczną precyzją wykonaną pod dyktando dyrygenta. Nawet całkiem banalny epizod z przewracającym się na scenie pijanym rowerzystą wyszedł tak naturalnie, jakby wykonawca tej akcji scenicznej całe życie nic innego nie robił, tylko symulował rowerowe wywrotki. Temu co podczas przedstawienia działo się na scenie można wystawić najwyższą ocenę, a przecież opera to przede wszystkim muzyka. I tutaj także trudno powstrzymać się od słów podziwu. Tomas Hanus, dyrygent jeszcze niestary, ale wykształcony pod kierunkiem czeskiego mistrza batury Jiriego Belohlavka w Akademii Muzycznej im. Janacka w Brnie, potrafił wydobyć z orkiestry to co najcenniejsze w muzyce Leosa Janacka, ekspresjonistyczne napięcie, czeski koloryt i pełne rozedrgania brzmienie. Dyrygent zwierzał się po spektaklu, że orkiestra Teatru Wielkiego na początku realizowała muzykę zawartą w partyturze z pewnymi oporami i obojętnością towarzyszącą poznawaniu czegoś nowego, ale kiedy sama przekonała się o pięknie i ponadczasowych wartościach "janaczkowej sfery muzycznej" dalsza praca dawała wszystkim ogromną satysfakcję.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |