GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Cosi fan tutte" w Opéra National du Rhin w Strasburgu
Strona 3 z 3 Z kolei śpiewający z powodzeniem partię Guglielmo młody Norweg Johannes Weisser potwierdza wszechstronność swego zapewniającego mu błyskotliwą karierę międzynarodową talentu wokalnego (docenionego między innymi przez René Jacobsa, który powierzył mu niedawno rolę Don Giovanniego), natomiast ucieleśniający postać Ferrando Sébastien Droy wzrusza piękną barwą powabnie prowadzonego tenora. I jedynie czarująca, wszak nie do końca radząca sobie z plastycznym modelowaniem frazy Hendrickje Van Kerckhove jako przebiegła Despina i wykonujący - bo przecież nie kreujący - partię Don Alfonso jednowymiarowy Peter Savidge pozostawiają u słuchacza poczucie pewnego niedosytu.
Największe rozczarowanie przynosi jednak występ wyraźnie nie panującego nad całym aparatem wykonawczym dyrygenta Ottavio Dantone'a, któremu wyniesione ze stałej współpracy z małymi ansamblami muzyki barokowej nawyki wręcz uniemożliwiają zapanowanie nad dużą orkiestrą symfoniczną przy jednoczesnym śledzeniu akcji scenicznej.
Tym zapewne należy tłumaczyć częsty brak synchronizacji warstwy wokalnej z instrumentalną, pomijanie smakowitych detali instrumentalnych, niespójne brzmienie Orchestre symphonique de Mulhouse i postrzępiony, pozbawiony logiki dramaturgicznej dyskurs muzyczny. Wielka to doprawdy szkoda, bo ta kapitalna, zbudowana z polotem i niewyczerpaną wyobraźnią inscenizacja Davida McVicara zasługuje na bardziej natchnionego i potrafiącego wczuć się w nią kapelmistrza. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |