opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

70 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Czarodziejski flet" na Nowy Rok w Operze Wrocławskiej

Wokalnie bez rewelacji. Najlepszą, najciekawszą całościowo, w trudnej wielce partii była Pamina - Aleksandra Szafir. Śpiewała na równym, bardzo dobrym poziomie, był to śpiew pewny, dobrze słyszalny, o - ogólnie - ładnym kolorze, nadto ciekawy muzycznie. Jedyny mankament śpiewu to jakaś jego może piskliwość w tonie, w wydźwięku - trudno mi znaleźć właściwe określenie...Niezła była Królowa Nocy - Joanna Moskowicz, dość sprawna technicznie ale trochę brakowało jej jeszcze do oczekiwanej gładkości wykonawczej. Jeszcze nie do końca panuje nad głosem, było trochę "zjedzonych" nutek, trochę nietrafionych ale koloraturowo wybroniła się całkiem dobrze. Raził tylko - za każdym razem - najwyższy dźwięk tych "głosołomnych" figur, oddzielnie stawiany, ze specjalnym akcentem oddzielającym go od całej reszty. Do tego bardzo dobrze się prezentowała, jej kostium był dla mnie najciekawszy z całości. Fatalny Tamino - Aleksander Zuchowicz. Żadnego tonu, o jakimś blasku głosu nawet nie wspomnę. Sztuczny, mało naturalny jeszcze, niestety nie tylko w partiach mówionych, co zresztą było rażącym mankamentem bodaj wszystkich występujących na scenie aktorów. Były to w większości tak sztuczne deklamowania słów jakby rodem z akademii pierwszomajowych, których nb. większość z występujących szczęśliwie nie powinna znać. Nie wierzę więc aby nie można było tego zrobić należycie. Trzy Damy (A. Lipert, A. Bernacka, E. Kaczmarzyk-Janczak) zaimponowały mi dobrym zgraniem ensemblowym, barwnym, wyrównanym, gorzej natomiast wypadały oddzielnie. Do dobrych ról zaliczyć też trzeba rolę Ptasznika, Papagena, w której wystąpił Łukasz Rosiak. To młody człowiek, prawdziwa i naturalna postać, przez cały czas będący sobą, nie musiał więc - w zasadzie - nikogo grać (kto by nie chciał takiej roli, nie tylko w operze...)  Znakomitą jego partnerką była Papagena, wokalnie i aktorsko (Ewa Vesin). Jaka szkoda, że tak mało miała do powiedzenia i zaśpiewania...Fatalny Monostatos, Paweł Wunder, ledwie poruszający się po scenie, robił wrażenie jakby nie chciał w ogóle występować. Głosu nie zauważyłem, to było takie markowanie śpiewu - do tego też czynione od niechcenia... Może jeszcze warto wyróżnić Sarastra (Damian Konieczek) ale w sumie nie był za bardzo wyrazisty jak na tak ważną rolę. Na tradycyjnym spotkaniu pospektaklowym najwięcej mówiło się o następnej premierze, chopinowskiej (30 stycznia) co też jest jakąś formą recenzji z najnowszej premiery Czarodziejskiego fletu...

                                                                              Adam Rozlach, Polskie Radio

 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART