GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Czarodziejski flet" w Hamburgu
Strona 2 z 4 To wyimaginowany świat, który zdumiewa i fascynuje. Po przepołowieniu totemu, stojącego w foyer, w poszukiwaniu przygód w bajkowy świat wyrusza Tamino, którego gra Benjamin Hulett. To jeszcze chłopiec w tenisówkach i z marynarskim kołnierzem! Za nim jak zaklęta stoi aż do rozpoczęcia opery uśmiechnięta Pamina - Julia Sukmanova zastępująca chorą koleżankę, ubrana w prostą czarną sukienkę z wielkim czerwonym sercem (mniejsze serduszko ma na kieszonce marynarki Tamino). Kreatywność Freyera widać na każdym kroku i jego artystyczna wrażliwość uzewnętrznia się w każdym materiale użytym na scenie. Prostota i primordialność są tu najważniejsze. Jak przystało na ucznia Brechta, Freyer niczego nie ukrywa, wręcz odwrotnie wciąż zwraca uwagę na teatralność, sztuczność, immanentną zabawę w teatr. Właściwa scena, gdzie większość akcji się toczy, to w zasadzie specjalnie skonstruowane podium ustawione pośrodku otworu scenicznego z prostymi drewnianymi belkami, do których przymocowane są błyskawice; i na które w razie konieczności będzie mógł się wspiąć wystraszony Papageno (Dominik Köninger). Na scenę, z otworu orkiestry, prowadzą trzy drabiny, a tam, gdzie kiedyś znajdowała się budka suflera, Freyer umieścił suflera z partyturą, któremu włożył na głowę kolorową papugę. Podłoga pokryta jest tkaniną z siecią różnokolorowych, magicznych linii.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |