GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Dialogi karmelitanek" Poulenca w Opéra d'Avignon
Strona 4 z 5
Wyśmienite aktorstwo tej obdarzonej doskonale brzmiącym we wszystkich rejestrach i ciemno zabarwionym mezzo-sopranem wokalistki powoduje, że epizod z czwartego obrazu, w którym czująca zbliżającą się śmierć Przeorysza zaczyna ciskać bluźnierstwa, po czym dręczona okropnymi wizjami umiera w męczarniach, zamienia się we wstrząsającą lekcję prawdziwego teatru (aż trudno zrozumieć, dlaczego owa uzdolniona artystka jest tak rzadko zapraszana przez szefów teatrów operowych, co powoduje, że zbyt rzadko możemy się zachwycać walorami jej głosu).
Oprócz nich uwagę zwracają również tacy soliści jak Pauline Courtin w roli młodziutkiej i wiecznie roześmianej, beztroskiej i rozczulającej Konstancji, pochodząca z Kanady Manon Feubel występująca jako szczerze zatroskana o przyszłość Karmelu Przeorysza Lidoine, Paul Gay ucieleśniający pełnego godności i cierpiącego po tragicznej śmierci małżonki Markiza de la Force czy Leonard Pezzino w roli Kapelana.
Mocną stroną produkcji w Awinionie jest jej warstwa inscenizacyjna przygotowana przez Jean-Claude'a Auvray - we współpracy z Antonim Taulé (dekoracje), Chiarą Donato (kostiumy) i Philippem Grosperrin (oświetlenie) - który główną myślą przewodnią swej wizji uczynił pojęcie wszechobecnego także i we współczesnym świecie strachu.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |