opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




4 maj 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 612-28.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

69 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Powrót Włodzimierza Kamirskiego

Mimo, że prezentowana 10 marca inscenizacja Traviaty ma równo 24 lata (premiera odbyła się 7 marca 1987 roku) to nadal pozostaje interesującym przedstawieniem podporządkowanym muzyce i utrzymanym w dobrej tradycji, gdzie wszystko jest przewidywalne i zgodne z autorskimi didaskaliami. Każdy akt ma właściwą sobie kolorystykę: pierwszy tonie w bieli podkreślanej czernią męskich fraków, wiejska scena ma barwę zieloną, a scena balu u Flory jest w kolorze czerwonym. Ostatni akt rozgrywany jest w beznadziejnej, lekko przymglonej  tonacji szaro-czarnej. Efektowna scenografia Mariusza Chwedczuka zbudowana z setek metrów lekkiej udrapowanej tkaniny oraz równie piękne stylowe kostiumy Xymeny Zaniewskiej, która zawsze wiedziała jak pięknie ubrać kobietę, tworzą niezwykły klimat tego przedstawienia. 

Image

Joanna Woś w partii Violetty jest bez wątpienia zjawiskiem samym w sobie. Ona nie gra, Ona po prostu jest zakochaną, zdolną w imię miłości do najwyższego poświęcenia kobietą, która wie, że jest śmiertelnie chora. Wokalnie zachwycała nienaganną emisją, nośnymi pianami i wspaniałym legato. Do tego należy dodać wyważoną ekspresję, wyrównane w każdym rejestrze brzmienie, wspaniale śpiewane koloratury i ogrom kultury muzycznej w subtelnym kreśleniu głosem dramatu Violetty. Jej kreacja miała - jak zawsze - wszelkie odcienie ekspresji wokalnej i aktorskiej. Partię zakochanego Alfreda zaśpiewał Dariusz Stachura, któremu udało się stworzyć w miarę wiarygodną postać młodego człowieka nie mogącego się pogodzić z utratą ukochanej. I chociaż w pierwszym akcie wokalnie nie był w szczytowej formie, to w miarę rozwoju akcji jego śpiew sprawiał coraz większą satysfakcję. Zenon Kowalski w partii starego Germonta, ojca Alfreda również ujmował muzyczną kulturą i dobrze brzmiącym głosem. Dobrze spisały się również chóry ujmujące spoistością brzmienia i wokalna dyscypliną. 

 Image  

Włodzimierz Kamirski przy dyrygenckim pulpicie tchnął wiele życia w nieśmiertelną muzykę Verdiego. Przede wszystkim prowadził przedstawienie w sposób umożliwiający śpiewakom spokojne prowadzenie frazy i nie zmuszał ich do forsowania głosu. Była też pod jego batutą charakterystyczna dla Traviaty taneczna lekkość w rytmie walca i śpiewność, pod którą czai się od samego początku, dramat głównych bohaterów. Przyjęte przez dyrygenta tempa nadają muzyce wyraziście głebszy dramatyczny puls.

                                                                                    Adam Czopek


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART