GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Kniaź Igor" - megaprodukcja Opery Wrocławskiej w dwóch spojrzeniach
Strona 5 z 5 Skoro mowa o śpiewakach trzeba zauważyć, że w zespole Opery Wrocławskiej są prawdziwe gwiazdy wokalistyki. Iryna Zhytynska jako Konczakówna doskonale operowała autentycznym głosem mezzosopranowym brzmiącym głęboko w całej skali, a jej warunki zewnętrzne nie budzą najmniejszych wątpliwości, że rola amantki właśnie jej powinna przypaść w udziale. Także Anna Lichorowicz jako Jarosławna dała dowód najwyższych kwalifikacji wokalnych, choć jej głos nie miał tyle ciepła co Zhytyńskiej, ale tym bardziej pasował do złożoności roli kobiety silnej, doświadczonej, która umie się znaleźć w szczęściu i nieszczęściu. Obie panie w niczym nie ustępowały swą maestrią importowanemu z "wielkiego świata", znającemu największe sceny, z MET na czele basowi Alexeyowi Antonovowi, któremu przypadła efektowna i trochę charakterystyczna rola księcia Halickiego. W zasadzie bez zarzutu było wykonanie głównej partii tenorowej Władimira przez tenora Nikołaja Dorozhkina, można co najwyżej oczekiwać od niego nieco blasku w głosie. Warto też zwrócić uwagę na solistów wykonujących pomniejsze role, Tomasza Rudnickiego jako Skułę, Łukasza Gaja, jako Owłura i Martę Brzezińską, jako apetyczną dziewczynę połowiecką, bo w nich także drzemie ogromny potencjał artystyczny dający zapowiedź dużych sukcesów w bliskiej przyszłości.
Można wyrazić tylko żal, że tak doświadczeni, świetnie przygotowani i dopasowani zewnętrznie do swych ról artyści, jak Bogusław Szynalski i Wiktor Gorelikow, którzy z pełnym zaangażowaniem wykreowali wspaniałe role aktorskie Kniazia Igora i chana Konczaka, nie wytrzymali kondycyjnie. Wszystko to są jednak uwagi, które mogą wynikać nie tyle z rzeczywistych sytuacji wokalnych na scenie, ale ich nieco zniekształconego przez mikrofony i wzmacniacze obrazu akustycznego w ogromnej Hali Stulecia. Wniosek ogólny jest taki - każdy kto chciałby zobaczyć i posłuchać jednej z nasłynniejszych klasycznych oper rosyjskiego repertuaru powinien udać się na megawidowisko do Wrocławia. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |