GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Kniaź Igor" - megaprodukcja Opery Wrocławskiej w dwóch spojrzeniach
Strona 3 z 5 Kniaź i chan Opera Wrocławska przygotowała wielkim nakładem sił kolejne megawidowisko dla wielotysięcznej publiczności. Kniaź Igor Aleksandra Borodina należy do rosyjskiej klasyki i daje pole do popisu wokalnego, a także tanecznego z uwagi na słynne Tańce Połowieckie, i wreszcie chóralnego. Te wszystkie atuty realizatorzy przedstawienia we wrocławskiej Hali Stulecia wykorzystali, co zapowiada kolejny sukces frekwencyjny i artystyczny. Duże wrażenie robi dekoracja autorstwa Barbary Kędzierskiej, przedstawiająca warowny gród w Putywlu, w którym rozgrywa się akcja Prologu, I i IV aktu. Akty II i III dzieją się w obozie połowieckim, ale dzięki niewielkim zmianom dokonywanym na oczach widzów wszystko może odbywać się niemal w tej samej scenografii. Wielka rosyjska ikona Chrystusa zamienia się w symbol Półksiężyca, zaś mury zamku przeistaczają się w kolorowe namioty Połowców. O ile scenografia została zbudowana specjalnie na potrzeby widowiska, o tyle kostiumy pochodzą sprzed 22 lat i zostały przywiezione z Warszawy, choć o insenizacji Kniazia Igora w stolicy niewiele osób już pamięta. Trudno przywołać z pamięci ówczesny układ Tańców Połowieckich, które na dłuższą chwilę wstrzymują akcję spektaklu, pozwalają natomiast zachwycić się wdziękiem i barwnością żywiołowych układów choreograficznych. Z pewności jednak dzieło taneczne w opracowaniu Iriny Mazur, która już kilkakrotnie przyjeżdżała z Ukrainy do Wrocławia, zachwycało swą oryginalnością i pomysłowością, a można by doszukiwać się w nim nawet pewnych elementów huculskich.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |