opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-222.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

123 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Poznańsko-łódzki mix, czyli podróż sentymentalna Ewy Wycichowskiej

 
W epizodach spektaklu jest więc koncert życzeń - dałam kolegom możliwość spełnienia tego, czego nie mogli a chcieli zrobić, ich niespełnień. Jestem tu za wróżkę, kreatora, także dla młodych choreografów, dla których zrobiłam spotkanie z kompozytorem. Moje spotkanie sprzed lat z Krzysztofem  Knittlem zaprogramowało  mnie na całe życie. Na taką pracę, w której zawsze ktoś się nie spełnia, na twórczy kompromis. Wszystko jest niespełnione, ale to nie jest smutne, bo to znaczy, że my jeszcze chcemy, że oczekujemy spełnienia. To jest spektakl o prawdzie. O prawdzie młodych, którzy się tu spotkali, i prawdzie starych, którzy są prawdziwi w tradycji. To spotkanie było dla mnie czymś wspaniałym i wiem, że zrobiłam dobrze namawiając ich i robiąc taki spektakl . To jest zderzenie, nie konkurs, opowieść o prawdzie, przyjaźni, konkurencji - ale takiej, która wszystkim coś daje. To jest spotkanie muzyki i plastyki, multimediów, ale i spotkanie z widzem".
 
Image

Abstrahując od stylu choreograficznego Wycichowskiej jest to więc bardzo wieloznaczny spektakl pod każdym względem. Nostalgiczny, naznaczony przemijaniem, podkreślający owo niespełnienie  artysty, o którego istocie sama Wycichowska mówi: "Moja wizja przyszłości tańca nie jest arkadyjska i daję temu wyraz także w Spotkaniach".  Co z tej podróży sentymentalnej, spotkaniach po latach, powstaje? Niestety, zamiast nowej wartości - pewien miszmasz -  i w warstwie choreograficznej (acz nie pozbawiony ciekawych fragmentów), i muzycznej, zakończony zupełnie niezrozumiałymi rytmami południowoamerykańskimi, zaprzeczającymi wyznaniu choreografa, iż  jego wizja przyszłości tańca nie jest arkadyjska.

Anna Leszkowska

*Harfa ISA jest pierwszą na świecie programowalną harfą na podczerwień. Posiada 32 niewidzialne struny - wiązki podczerwieni w specjalnym układzie kratownicy (16 strun poziomych i tyle samo pionowych), dzięki czemu urządzenie nie tylko wykrywa ruch dłoni, ale również ich położenie w polu ramy. Pozwala to na uruchamianie kilku funkcji jednocześnie, np. sterowanie głośnością dźwięku, tempem utworu, czy rozsyłaniem dźwięków w kwadrofonicznym systemie. Istotą instrumentu jest specjalnie stworzone oprogramowanie, które pozwala nie tylko na generowanie muzyki, ale również zintegrowanych z nią wizualizacji (oprogramowanie współdziała z projektorem). Istnieje możliwość zapisywania i odtwarzania własnej muzyki lub skorzystania z bazy próbek dźwięków zawartych w oprogramowaniu. Harfa ma także funkcję przestrajania strun w trakcie grania. Zarówno wytwarzane przez instrument dźwięki, próbki utworów, jak i obrazy są programowalne w nieskończoność. Instrument ma kształt kwadratowej ramy o boku 1,25 m.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART