GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Carmen" w Opéra d'Avignon
Strona 3 z 4
Pewne zdziwienie, a nawet odruch niechęci wzbudza sposób traktowania przez tych jakby nie było pełniących służbę żołnierzy przybywającej na spotkanie z bratem Micaeli.
Otóż ta młoda dziewczyna staje się obiektem wulgarnych żartów i obleśnego podszczypywania, niewybrednych zaczepek i chamskiego szarpania, co szczególnie w kontekście panującej wówczas w katolickiej Hiszpanii atmosfery wydaje się sytuacją już nie tyle niestosowną, co wręcz nieprawdopodobną. Wreszcie protest budzi też zmiana dokonana w finale opery, w którym to nie zaślepiony porywem zazdrości José, lecz ukazana przecież przez twórców dzieła jako naiwna, wrażliwa i delikatna istota Micaela zabija nożem niepokorną Carmen. Ta niespodziewana modyfikacja zafałszowuje relacje pomiędzy poszczególnymi protagonistami i zmienia ogólną wymowę dzieła. Zaletą jest natomiast sprawnie prowadzona gra sceniczna, w której bierze również udział zaproszona przez reżyserkę do spektaklu dwudziestoczteroosobowa grupa Romów, którzy na codzień koczują na przedmieściach Awinionu.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |