GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Carmen" w Opéra d'Avignon
Strona 2 z 4
Recepta odpowiedzialnej za nową inscenizację Carmen w Opéra d'Avignon Nadine Duffaut (która nie po raz pierwszy bierze na warsztat to dzieło Bizeta), zaprezentowana nam w książeczce programowej, wydaje sie dosyć prosta i przekonująca. Reżyserka twierdzi bowiem, że najpierw trzeba się postarać zapomnieć o wszystkim, co na temat tej opery wiemy, oderwać się od wszelkich uprzedzeń i schematów, a następnie podjąć wysiłek odnalezienia w niej pewnej spontaniczności i niemalże dziecięcej intuicji. Radzi ponadto rezygnację z pseudo-intelektualnych zabiegów na rzecz jak najbardziej bezpośredniego opowiedzenia zawartej w libretcie historii.
Trudno się z Nadine Duffaut nie zgodzić, wszakże sposób w jaki konkretyzuje ona swe założenia na scenie - przy pomocy Emmanuelle Favre (scenografia), Katii Duflot (kostiumy) i Marka Delamezière (oświetlenie) - wzbudza jednak pewne wątpliwości. Przede wszystkim okazuje się, że akcja nie rozgrywa się już kolejno na placu przed manufakturą tytoniową, w oberży i w górach, lecz w położonym gdzieś na wstrętnych przedmieściach cygańskim obozie. Koczujący w nim mieszkańcy zajmują się handlem narkotykami, prowadzą ze sobą jakieś podejrzane interesy, uczestniczą w brutalnych bójkach i - co gorsze - z trudem dają się odróżnić od jakoby trzymających straż żołnierzy. Ci ostatni za sprawą swego niezdyscyplinowanego i wręcz chuligańskiego zachowania nadzwyczaj łatwo wpisują się w ten niepokojący obraz półświatka.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |