opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 październik 2017       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

34 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Luisa Miller" w Opéra national de Lyon

Doprawdy trudno zrozumieć dlaczego Luisa Miller Giuseppe Verdiego tak rzadko pojawia się w repertuarze teatrów lirycznych. Chodzi tu przecież o trzecie z kolei dzieło włoskiego kompozytora zainspirowane twórczością Friedricha Schillera (po Joannie d'Arc i Zbójcach), którego tekst stanie się później również impulsem do napisania Don Carlosa. Niektórych inscenizatorów odstrasza zapewne banalne libretto Salvatore Cammarano opowiadające - po raz nie wiadomo który - historię miłosną rozgrywającą się pomiędzy szlachetnymi, wszak niestety pochodzącymi z różnych środowisk społecznych jednostkami, które muszą stawić czoła sprzeciwowi jej kochającego i obawiającego się wynikających z tego uczucia nieszczęść ojca, a także niecnym zamiarom odrażającego i zazdrosnego zdrajcy - oczywiście owa historia kończy się tragiczną śmiercią obojga kochanków.

Image

Otóż warto jednak podkreślić, że mamy tutaj do czynienia z ważnym dziełem o charakterze przejściowym w tym sensie, że obok wyraźnych jeszcze tutaj śladów dawnych konwencji, dostrzegamy już w Luisie Miller te cechy, które będą stanowić o dojrzałości artystycznej Verdiego i sile dramaturgicznej jego mającej powstać w niedługim czasie trylogii: Rigoletto, Traviata, Trubadur. Pojawiają się nowe klimaty i skuteczniej oddające zawarte w operze realia formy muzyczne: na przykład śpiewany a cappella (to w tamtych czasach zupełna nowość) kwartet z II aktu.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART