GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAntyopera czy musical w Powszechnym?
Strona 2 z 3
Aby wzmocnić pokrewieństwo z klasyką zatrudniono dobrą sopranistkę Olgę Rusin, która swoimi wokalizami wzbogaca tkankę muzyczną spektaklu – świetny pomysł reżyserski (Jakub Skrzywanek), aby wypowiedzi wyrzucanych z koczowiska we Wrocławiu Romów, inaczej Cyganów, były słyszane właśnie w formie asemantycznej wokalizy, a treść podawała specjalnie zatrudniona tłumaczka.
Pozostali wykonawcy mają też dobrze opanowaną emisję głosów, ale to oczywiście nie może się równać z profesjonalnie postawionym aparatem zawodowej śpiewaczki Olgi. Natomiast dosyć precyzyjnie śpiewają na głosy w towarzyszących solistce chórkach. Mamy więc musical pełną gębą, z przeglądem różnych stylów piosenkarskich, nawiązujących sprytnie do songów spod znaku „We Are The World ”, co słychać w zbiorowym wykonaniu Biedy mamy już dość.
Wszystko tu jest dopięte, jak w dobrej rewii (scenografia i światła – Agata Skwarczyńska, choreografia – Agnieszka Kryst). Są też na końcu kawałki rockowe i popowe wraz z mrugającymi światłami i połyskującymi kostiumami „gwiazdulek estrady" (pomysłowe kreacje Tomasza Armady). Warto dodać, że na niektórych przedstawieniach do standardowej i bezkonkurencyjnej obsady Powszechnego dokooptowane są właśnie postacie znane z koncertów lżejeszej muzy, tj. Julii Wieniawy i Ralpha Kamińskiego. Jedna z recenzentek zobaczyła w piosenkarskiej warstwie spektaklu potencjał na prawdziwe „złote przeboje”, co świadczy tylko o kompletnym ubóstwie tego co proponuje nam i wciska w uszy warstwa popowa. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |